Ondernemers lanceren gin voor het goede doel
Samen met collega-ondernemers van de serviceclub 'Round Table 67 Antwerp International' lanceren Thomas Lathouwers en Kimmo Holdijk hun '67 Gin', een sterke drank voor het goede doel. "De volledige opbrengst gaat naar onder meer de vzw Bring a Smile en het jongerenbegeleidingstehuis Den Engel in Deurne", zegt Kimmo. "Eigenlijk zijn we al een jaar aan het proefdraaien, maar nu schakelen we een versnelling hoger door ons product te laten verdelen door Miraflor, een belangrijke drankverdeler die horecazaken, winkels en webshops bedient. We lanceren ook een eindejaarsgeschenkdoos met glazen en botanicals zoals gedroogde verveine, ideaal als bedrijfsgeschenk."
De 67 Gin valt onder de categorie van de 'florale' gins. "Hij wordt gekenmerkt door een breed smakenpallet van jeneverbes, koriander, engelwortel zaden en kardemom maar doorslaggevend zijn vooral de specifieke aroma's van verveine (citroenverbena), lavendel uit de Provence en groene appel. Zij bepalen de erg typische en frisse smaak van deze gin: de verveine zorgt voor de citrustoets, de lavendel voor het florale aroma en de appeltjes creƫren een mooi evenwicht met de frisse zuren", zegt Thomas. Deze unieke botanicals zorgen voor unieke smaakcombinaties in je glas. (DILA)